Utstillinger og corona

November her hos meg er blå……

Det er mange slags problemer som dukker opp når man skal flytte fra hus og 230 kvm til leilighet og 85 kvm. Over halvparten av eiendeler må bli kastet/gitt bort. Møbler gikk ganske greit, jeg beholdt jo selvfølgelig salongbordet som har fulgt meg fra nygift til i dag, og bordet er nesten 100 år gammelt, det ble kjøpt brukt. Radiobordet som gubben lagde på realskolen fikk følge med, og gamle arvemøbler fra Vestlandet og Nord-Norge fikk være med på flyttelasset.

Så kom det store problemet: Alle disse små og store gjenstandene som er minner, gaver, bilder, det er ikke mulig å få plass til alt. Da kom løsningen ramlende, utstillinger. Jeg har en lang smal gang som ikke kan brukes til så mye, men egner seg ypperlig til utstillinger.

Plastbokser, med påske, 17. mai, messing, Japan, Sverige, Halloween, høst osv osv

Alt er pakket ned i plastkasser etter tema, eller årstid, alt ettersom. Nei, ikke alt, noe har jeg jo plass til rundt omkring. Den 1. i hver måned er det ny utstilling, og er det noen jubilanter eller noen som skal hedres, så kanskje kommer det opp et passende bilde.

Champagne i mai

Før det forferdelige coronaviruset ødela det meste, så hendte det at noen bli invitert til åpning av ny utstilling. Vi har jo som kjent ikke mer moro enn vi lager selv, og da ble det servert champagne. Nå er det lenge siden noen har blitt invitert, og etter nye regler i dag 9. november så er det ihvertfall ikke mange gjester her.

Oktober og halloween er en takknemlig oppgave, fargerik høst, det liker vi.

Selv om ingen blir invitert hjem til meg lengre så har jeg forstått at det er mange som liker utstillingene mine på Facebook. Det er veldig hyggelig. Der blir det jo lagt ut mange bilder av de forskjellige gjenstandene, og hele utstillingen.

August, med søster Lillian som fyller år, og ellers tema brunt og tresaker
Juli, det ble sølv og to jubilanter i glass og ramme
Mai med norske farger og glass-pynt
Juni med svenska flaggan og studenten Frida
September og Japan, og Lena som fyller år langt der borte, men i glass og ramme her hos farmor…..
Snart er det desember, den beste pyntemåneden av alle, og da vet jeg ihvertfall om to jubilanter som kanskje får plass på hylla.
Januar 2020, her er det noe av julepynten som fikk være med i januar, og ettersom vi hadde mange på besøk fra Japan så fikk geishaen også være med.

Nå i disse tider hvor vi skal holde oss hjemme, og ikke ta imot besøk, så er det veldig lett å bli deprimert og tung til sinns. Da er det viktig å finne på saker og ting som er morsomt. Jeg har mer på lager, og blir nok litt hyperaktiv både på Facebook, Blogg, Instagram, Snap og Youtube.

Så jeg sier bare, hold dere hjemme, må du ut, så hold avstand, minst to meter mener jeg, og vask hender. Og er du hjemme, masse å finne på som du ikke har fått tid til før!! Vi sees plutselig igjen her. Jeg har også en dramatisk historie fra vår evakuering fra Lanzarote 20. mars. Det var i grunnen så fryktelig at jeg har ikke orket å tenke på det før, men nå kjenner jeg at det kan bli noen reiseblogger av det……..

2 kommentarer om “Utstillinger og corona

  1. Så artig idé med disse utstillingene dine! Så forskjellige, og morsomt både for dere selv og besøkende! Vi skal flytte fra stort hus til leilighet i januar. Kanskje jeg låner idéen 😊😉🤗

    Liker

  2. Kjempekoselig å se bildene dine, og så moro med en slik utstilling 🙂 Jammen mye forskjellig 🙂

    Ønsker deg en kjempefin tirsdag ❤ 🙂

    Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Liker

Legg igjen en kommentar